torstai 18. maaliskuuta 2021

Koulu paketissa!

Nyt tulee postauksia postauksen perään, mutta tästä on pakko kirjoittaa erikseen. Sain nimittäin tänään kouluhommat pakettiin. Nyt odottelen opintopisteitä jotta voin laittaa viralliset paperit eteenpäin ja saan sitten tutkintotodistuksenkin joskus. Tänään olen valmis sairaanhoitaja.


Ai että! Aurinko paistaa, työt sovittu ja juon valmistumisolutta. Hyvä päivä! Eikä mielialaa ainakaan laske se, että sain hyvää palautetta harjoittelusta ja minun toivottiin jäävän sinne töihin. Onpas kiva valmistua alalle jossa on työllisyystilanne sellainen että ei tarvi edes hakea töitä, kun monesta paikasta pyydetään töihin. Palkka ei tietenkään päätä huimaa, mutta minun tuloihin nähden se on iso summa. 

Olen tässä vähän pohdiskellut rahan käyttöä, mutta tarkemmat budjetit teen vasta kun tiedän minkälainen lopullinen palkka tulee olemaan. Sovimme että talouden molemmat tulonsaajat maksaa lainaa 324€ ja lisäksi laittaa yhteiselle s-pankin tilille 400€ joka kuukausi. Tuolla rahalla on tarkoitus elää ja maksaa kaikki yhteiset kulut. 800€ / kk riittää kahdelle henkilölle hyvin.

Karkeasti voisi laskea että kuukausikulutukseni on noin 750€. Olisimpa 5 vuotta nuorempi niin voisin iloita siitä miten paljon rahaa jää säästöön. Kun ikä lähenee kolmea kymmentä, niin monet elää jo ruuhkavuosia. Haluaisin nauttia tästä hetken, mutta siihen ei taida olla nyt aikaa.

Tänään on hyvä päivä, ei pilata sitä synkistelyllä :D Ainakin muutaman kuukauden laitan vähän suuremman summan sijoituksiin. On sitten ainakin enemmän rahaa kasvamassa korkoa korolle. Katsotaan milloin tulee ensimmäinen palkka, niin osaan sitten arvioida paljonko on varaa säästää ja sijoittaa.

Olen pohtinut blogin uusia suunnitelmia ja omaa suhtautumista rahaan. Kirjoittelen niistä sitten kun saan ajatuksen kasattua selkeään muotoon.

Nyt nautitaan tämä viikonloppu. Paitsi lauantaina. Silloin olen töissä. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti