keskiviikko 6. kesäkuuta 2018

2904 päivää eläkkeeseen

Olen ollut pitkähköllä viikonloppuvapaalla. Kirjoittaessa on menossa kolmas vapaapäivä putkeen. Tai vapaalla tarkoitan, etten ole ollut palkkatöissä. Yrittäjänä olen tehnyt työtä josta pääosin nautin.

Huomenna alkaa viimeinen 2 viikon työpätkä ennen kesän työttömyyttä. Nautin töissäkäymisestä, ja ennen kaikkea nautin palkkapäivästä. Mutta en nauti kiireestä, jota työ tuo tulleessaan.

Viime perjantaina tein ylitöitä ilmaiseksi 45min, koska oli niin paljon tekemättömiä töitä. Vapaalla olen käynyt pyörällä vanhempieni luona. Hakenut kaupasta jäätelöä kun siltä on tuntunut. Käynyt salilla kaikessa rauhassa, ilman kiirettä päästä nukkumaan, koska huomenna taas herätys klo 6.00.

Tajusin miten paljon nautin kesästä ja vapaasta, vielä kun olisi varaa ja aikaa nauttia siitä täysin mitoin. Alkuperäisen suunnitelmani mukaan minun pitäisi olla taloudellisesti riippumaton 2904 päivän kuluttua. Se muuten on

  • 7,95 vuotta
  • 95,42 kuukautta
  • 414,86 viikkoa
  • 69696 tuntia
  • 4181760 minuuttia
  • 250905600 sekuntia
Päästäkseni edes ensimmäiseen tavoitteeseeni, eli 240k (joka todennäköisesti ei tule riittämään), minun pitäisi kasvattaa salkkuani 2 230€ kuukaudessa. Se tarkoittaisi 74,3€ päivässä.

Keskiarvon laskeminen ei kerro paljoa vaadittavista summista, koska korkoa korolle ilmiön ansiosta loppua kohden tulen kasvattamaan salkkuani paljon nopeammin. Silti vaikea olla ajattelematta minkä verran jään tavoitteestani joka päivä.

Tätä kirjoittaessani olen muuten tienannut vuoden jokaiselle päivälle 2,13€ pääomatuloa. Tämä päivä jää vain 72,17€ vajaaksi. Tulen totisesti tarvitsemaan ylimmääräiset 5v, mitkä annoin itselleni lisäaikaa tavoitteen saavuttamiseen. Nyt vain tuntuu siltä, etten jaksa odottaa 5 vuotta, ennen kuin pääsen nauttimaan elämästäni muutenkin kuin viikonloppuisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti